Tuesday, March 8, 2011

Rahsia Gerakan Mata

Kongsi sedikit ilmu..

Atas dan ke Kiri
Menunjukkan Gambar visual Dibina (Vc)
Jika anda meminta seseorang untuk "Bayangkan sebuah kerbau ungu", ini akan menjadi arah mata mereka pindah sementara memikirkan soalan
kerana mereka "visual Dibina" kerbau ungu dalam fikiran mereka.




Atas dan untuk ke kananMenunjukkan: Gambar visual Ingat (Vr)Jika anda meminta seseorang untuk "Apa warna adalah rumah pertama anda tinggal di?", Ini akan menjadi arah mata mereka pindah sementara memikirkan soalan kerana mereka "visual Ingat" warna rumah masa kecil mereka.






Ke kiriMenunjukkan: Auditory Constructed (Ac)Jika anda meminta seseorang untuk "Cuba dan membuat suara tertinggi lapangan mungkin dalam kepala anda", ini akan
menjadi arah mata mereka pindah sementara memikirkan soalan kerana mereka "Auditorily Dibina" ini suara ini bahawa mereka tidak pernah mendengar dari.







Ke kanan Menunjukkan: Auditory Remembered (Ar)


Jika anda meminta seseorang untuk "Ingat apa suara ibu mereka terdengar seperti"
, ini akan menjadi arah mata mereka pindah sementara memikirkan soalan kerana mereka "Auditorily Ingat" suara ini.





Ke bawah dan ke Kiri
Menunjukkan: Merasa /
Kinestetik (F)Jika anda meminta seseorang untuk "Bolehkah anda mengingati bau api unggun?", Ini akan menjadi arah mata mereka pindah sementara memikirkan soalan kerana mereka digunakan mengingat bau, perasaan, atau rasa.



Bawah dan ke kananMenunjukkan: Internal Dialog (Ai)Ini adalah arah mata seseorang sebagai mereka "berbicara sendiri".


Bagaimana maklumat ini digunakan untuk mengesan penipuan:Contoh: Misalkan anak anda meminta anda untuk cookies, dan anda bertanya: "? Nah, apa yang ibumu katakan" Ketika mereka menjawab "Mom bilang ... ya.", Mereka melihat ke kiri. Hal ini akan menunjukkan jawapan yang dibuat sebagai mata mereka menunjukkan sebuah "gambar dibina atau suara. Melihat ke kanan akan menunjukkan" diingat "suara atau gambar, dan dengan demikian akan mengatakan yang sebenarnya.











No comments:

Post a Comment