Wednesday, February 16, 2011

Cara-Cara Mengesan Pembohongan





Assalamualaikum..
Pernahkan korang semua berbohong???
Aku rase semua orang pernah berbohong..termasuklah aku...
Baru-baru nie aku ade tengok citer Lie To Me2.
Mengisahkan tentang seorang lie human detector..
Sungguh mengagumkan!!!
Jadi aku tambahkan ilmu aku sikit tentang ilmu mengesan pembohongan,pelebongan dan penipuan..
Hope enjoy it..

Tanda-tanda Deception: Bahasa Penipuan Badan ;

  • Ekspresi fizikal akan terhad dan kaku, dengan lengan sedikit dan gerakan tangan yang memakan banyak ruang.

  • Seseorang yang berbohong kepada anda akan mengelakkan membuat kenalan mata.

  • Tangan menyentuh muka, tekak dan mulut. Menyentuh atau menggaru hidung atau di belakang telinga mereka. Tidak mungkin untuk menyentuh dada dengan tangan terbuka.

Emosi
  • Masa dan tempoh gerakan emosional dan emosi adalah mati dengan kelajuan biasa. Kelakuan emosi tidak kena, dan kemudian berhenti tiba-tiba.

  • Waktu tidak aktif antara gerak tubuh emosi / ekspresi dan kata-kata. Contoh: Seseorang mengatakan "Saya menyukainya!" ketika menerima hadiah, dan kemudian tersenyum setelah membuat kenyataan itu, berbanding pada masa yang sama kenyataan tersebut dibuat.

  • Isyarat / ekspresi tidak sesuai dengan kenyataan verbal, misalnya mengerutkan kening ketika mengatakan "I love you."

Itu serba sedikit je.
Thank You...




No comments:

Post a Comment